ŽSR: Pripravujú z eurofondov v rámci OP Integrovaná infraštruktúra 21 projektov
Dátum: 09.03.2017
Správca koľajníc - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) pokračuje aj v roku 2017 v uskutočňovaní projektov, ktoré sú spolufinancované z fondov Európskej únie. Podľa hovorkyne Martiny Pavlikovej sa v rámci Operačného programu (OP) Integrovaná infraštruktúra, určeného na roky 2014 až 2020, pripravuje 21 stavieb.
"Finančné prostriedky z európskych zdrojov na projekty z tohto operačného programu sú v predpokladanej výške 748 miliónov eur," vyčíslila Pavliková. V rámci projektov sa tak napríklad modernizujú železničné trate či stanice a zefektívňuje sa železničná infraštruktúra.
Najdôležitejšou stavbou je v súčasnosti podľa Pavlikovej modernizácia železničnej trate z Púchova po Považskú Teplú na rýchlosť 160 kilometrov za hodinu (km/h). "Ide o investične aj technicky najnáročnejšiu stavbu ŽSR od ich samostatnosti," zdôraznila hovorkyňa spoločnosti. Tento úsek spojí už zmodernizovaný úsek Beluša – Púchov a práve rekonštruovaný úsek Považská Teplá – Žilina.
"Dokončením modernizácie železničnej trate v úseku medzi Púchovom a Považskou Teplou dôjde k zavŕšeniu modernizácie železničnej trate na ucelenom úseku trate Bratislava – Žilina, kde budú môcť vlaky premávať rýchlosťou do 160 km/h," opísala Pavliková. Tento rok je pritom podľa jej slov naplánované dokončenie modernizácie úseku Považská Teplá – Žilina.
ŽSR však majú zároveň v rámci Nástroja na prepájanie Európy (CEF) k dispozícii aj 278 miliónov eur z európskych zdrojov. Z tohto balíka bude podľa Pavlikovej financovaná modernizácia železničnej trate v úseku z Devínskej Novej Vsi po štátu hranicu Slovenska s Českou republikou a úsek z Popradu po Lučivnú.
Zdroj: TASR
"Finančné prostriedky z európskych zdrojov na projekty z tohto operačného programu sú v predpokladanej výške 748 miliónov eur," vyčíslila Pavliková. V rámci projektov sa tak napríklad modernizujú železničné trate či stanice a zefektívňuje sa železničná infraštruktúra.
Najdôležitejšou stavbou je v súčasnosti podľa Pavlikovej modernizácia železničnej trate z Púchova po Považskú Teplú na rýchlosť 160 kilometrov za hodinu (km/h). "Ide o investične aj technicky najnáročnejšiu stavbu ŽSR od ich samostatnosti," zdôraznila hovorkyňa spoločnosti. Tento úsek spojí už zmodernizovaný úsek Beluša – Púchov a práve rekonštruovaný úsek Považská Teplá – Žilina.
"Dokončením modernizácie železničnej trate v úseku medzi Púchovom a Považskou Teplou dôjde k zavŕšeniu modernizácie železničnej trate na ucelenom úseku trate Bratislava – Žilina, kde budú môcť vlaky premávať rýchlosťou do 160 km/h," opísala Pavliková. Tento rok je pritom podľa jej slov naplánované dokončenie modernizácie úseku Považská Teplá – Žilina.
ŽSR však majú zároveň v rámci Nástroja na prepájanie Európy (CEF) k dispozícii aj 278 miliónov eur z európskych zdrojov. Z tohto balíka bude podľa Pavlikovej financovaná modernizácia železničnej trate v úseku z Devínskej Novej Vsi po štátu hranicu Slovenska s Českou republikou a úsek z Popradu po Lučivnú.
Zdroj: TASR
Skočiť na hlavné menu