Železničnú infraštruktúru čakajú výrazné investície, štartujú práce na šiestich nových projektoch
Dátum: 30.03.2022
Zástupcovia Železníc Slovenskej republiky dnes na pôde ministerstva dopravy podpísali zmluvy so zhotoviteľmi na 6 nových projektov. Stavbári tak už v najbližších môžu začať pracovať na troch modernizáciách, dvoch stavbách a jednej rekonštrukcii.
„Tieto projekty sú dôkazom, že to so železničnou dopravou myslíme vážne. Potrebujeme ju dostať do výrazne lepšieho stavu, v akom je dnes. Zároveň však nesmieme len modernizovať a udržiavať to, čo vybudovali generácie pred nami, ale potrebujeme aj investovať do nových projektov, preto som rád, že sa rozbehnú aj práce na 2 bratislavských TIOP-och,“ povedal pri príležitosti podpisu zmlúv minister dopravy Andrej Doležal.
Modernizovať sa bude bratislavský železničný tunel, trať Boleráz – Smolenice a výhybky v Dvoroch nad Žitavou. Zrekonštruuje sa trať medzi Trnovcom nad Váhom a Tvrdošovcami a do výstavby pôjdu dva terminály integrovanej osobnej prepravy v Bratislave – TIOP Lamačská Brána a TIOP Vrakuňa.
„Ak chceme, aby ľudia viac využívali verejnú hromadnú dopravu, musíme im poskytnúť maximálny možný komfort. Preto sa púšťame do budovania ďalších TIOP-ov, teda zastávok, kde sa dá suchou nohou prestúpiť z vlaku na električku či autobus,“ dodal minister dopravy.
Spomínaných 6 projektov bude dovedna stáť 68 529 156,32 eur bez DPH. V pondelok bola navyše podpísaná aj zmluva na modernizáciu trate Čadca – štátna hranica s Českou republikou za ďalších 66 miliónov eur.
„ŽSR sú veľmi úspešní prijímatelia eurofondových projektov, o čom svedčí aj tento týždeň, kedy sa nám podarilo podpísať 6 zmlúv, ktoré prefinancujeme z ešte bežiaceho OPII a zmluvu na modernizáciu trate na Kysuciach. Veríme, že budeme rovnako úspešní aj v nasledujúcom období a tiež aj pri čerpaní prostriedkov z Plánu obnovy a odolnosti a vďaka nim zlepšíme infraštruktúru pre cestujúcich aj dopravcov,“ uviedol generálny riaditeľ ŽSR Miloslav Havrila.
Podrobnosti o projektoch:
Trnovec nad Váhom – Tvrdošovce – komplexná rekonštrukcia trate
Popis projektu: rekonštrukcia trate v dĺžke 9,57 km, zvýšenie traťovej rýchlosti na 140km/h, zvýšenie výkonnosti trate a bezpečnosti
Cena: 32 378 626,38 €
ŽST Dvory nad Žitavou – modernizácia výhybiek
Popis projektu: modernizácia 8 výhybiek, zníženie nárokov na údržbu, zvýšenie bezpečnosti a plynulosti železničnej dopravy
Cena: 9 561 074,06 €
Boleráz – Smolenice – modernizácia
Popis projektu: modernizácia železničného zvršku koľaje č.1, zvýšenie traťovej rýchlosti na 90km/h
Cena: 9 942 044,45 €
Železničný tunel Bratislava - modernizácia
Popis projektu: sanácia tunelového ostenia, predĺženie životnosti tunela a zaistenie bezpečnosti dopravy
Cena: 4 897 770,02 €
TIOP Vrakuňa – výstavba
Popis projektu: zriadenie železničnej zastávky na trati Bratislava – Komárno, ktorá zabezpečí bezproblémový prestup medzi vlakom a MHD
Cena: 3 918 058,71 €
TIOP Lamačská brána – výstavba
Popis projektu: vybudovanie novej železničnej zastávky na úseku Devínska Nová Ves – Lamač, protihlukovej steny, osvetlenia, prístreškov, bezbariérových prístupov, napojenie na predĺženú Saratovskú ulicu
Cena: 7 831 582,72€
„Tieto projekty sú dôkazom, že to so železničnou dopravou myslíme vážne. Potrebujeme ju dostať do výrazne lepšieho stavu, v akom je dnes. Zároveň však nesmieme len modernizovať a udržiavať to, čo vybudovali generácie pred nami, ale potrebujeme aj investovať do nových projektov, preto som rád, že sa rozbehnú aj práce na 2 bratislavských TIOP-och,“ povedal pri príležitosti podpisu zmlúv minister dopravy Andrej Doležal.
Modernizovať sa bude bratislavský železničný tunel, trať Boleráz – Smolenice a výhybky v Dvoroch nad Žitavou. Zrekonštruuje sa trať medzi Trnovcom nad Váhom a Tvrdošovcami a do výstavby pôjdu dva terminály integrovanej osobnej prepravy v Bratislave – TIOP Lamačská Brána a TIOP Vrakuňa.
„Ak chceme, aby ľudia viac využívali verejnú hromadnú dopravu, musíme im poskytnúť maximálny možný komfort. Preto sa púšťame do budovania ďalších TIOP-ov, teda zastávok, kde sa dá suchou nohou prestúpiť z vlaku na električku či autobus,“ dodal minister dopravy.
Spomínaných 6 projektov bude dovedna stáť 68 529 156,32 eur bez DPH. V pondelok bola navyše podpísaná aj zmluva na modernizáciu trate Čadca – štátna hranica s Českou republikou za ďalších 66 miliónov eur.
„ŽSR sú veľmi úspešní prijímatelia eurofondových projektov, o čom svedčí aj tento týždeň, kedy sa nám podarilo podpísať 6 zmlúv, ktoré prefinancujeme z ešte bežiaceho OPII a zmluvu na modernizáciu trate na Kysuciach. Veríme, že budeme rovnako úspešní aj v nasledujúcom období a tiež aj pri čerpaní prostriedkov z Plánu obnovy a odolnosti a vďaka nim zlepšíme infraštruktúru pre cestujúcich aj dopravcov,“ uviedol generálny riaditeľ ŽSR Miloslav Havrila.
Podrobnosti o projektoch:
Trnovec nad Váhom – Tvrdošovce – komplexná rekonštrukcia trate
Popis projektu: rekonštrukcia trate v dĺžke 9,57 km, zvýšenie traťovej rýchlosti na 140km/h, zvýšenie výkonnosti trate a bezpečnosti
Cena: 32 378 626,38 €
ŽST Dvory nad Žitavou – modernizácia výhybiek
Popis projektu: modernizácia 8 výhybiek, zníženie nárokov na údržbu, zvýšenie bezpečnosti a plynulosti železničnej dopravy
Cena: 9 561 074,06 €
Boleráz – Smolenice – modernizácia
Popis projektu: modernizácia železničného zvršku koľaje č.1, zvýšenie traťovej rýchlosti na 90km/h
Cena: 9 942 044,45 €
Železničný tunel Bratislava - modernizácia
Popis projektu: sanácia tunelového ostenia, predĺženie životnosti tunela a zaistenie bezpečnosti dopravy
Cena: 4 897 770,02 €
TIOP Vrakuňa – výstavba
Popis projektu: zriadenie železničnej zastávky na trati Bratislava – Komárno, ktorá zabezpečí bezproblémový prestup medzi vlakom a MHD
Cena: 3 918 058,71 €
TIOP Lamačská brána – výstavba
Popis projektu: vybudovanie novej železničnej zastávky na úseku Devínska Nová Ves – Lamač, protihlukovej steny, osvetlenia, prístreškov, bezbariérových prístupov, napojenie na predĺženú Saratovskú ulicu
Cena: 7 831 582,72€
Skočiť na hlavné menu