Železnice na Záhorí zmodernizujú. Nasledovať budú ďalšie, tvrdí minister dopravy
Dátum: 09.09.2020
Dlho očakávaná rekonštrukcia železničnej trate z Bratislavy po hranicu s Českou republikou bude trvať približne tri roky. Za účasti ministra dopravy a výstavby SR Andreja Doležala dnes Železnice SR podpísali zmluvu o dielo s zhotoviteľom, ktorým je taliansko-slovenské združenie stavebných firiem.
„Železničná doprava bola u nás dlhodobo podfinancovaným sektorom. Vďaka možnosti zaplatiť modernizáciu železníc z európskych peňazí, ktoré môžeme získať v najbližších rokoch na zelené projekty, sa to dúfam zmení. Na Slovensku je mnoho tratí, ktoré potrebujú nutne modernizáciu,“ povedal po podpise zmluvy Minister dopravy a výstavby SR. Podľa Andreja Doležala medzi ne patrí aj trať z Devínskej Novej Vsi do Kútov a Českej republiky, ktorá je navyše medzinárodným európskym koridorom. Nasledovať budú ďalšie dôležité a užitočné projekty, ktoré nám prinesú pohodlnejšie a bezpečnejšie cestovanie vlakom po celej krajine. Ide napríklad o železničný uzol Žilina, úseky na Liptove, či pod Tatrami, povedal Andrej Doležal, minister dopravy a výstavby SR. Projekt s názvom „ŽSR, Modernizácia železničnej trate Devínska Nová Ves – štátna hranica SR/ČR“ zahŕňa modernizáciu dvoch traťových úsekov a implementáciu európskeho systému riadenia jazdy vlakov (ERTMS) na úseku železničnej trate Bratislava – Kúty – štátna hranica SR/ČR.
Stavebné práce pri modernizácii trate sú plánované na viac ako tri roky. Modernizácia sa realizuje cez žltý FIDIC („naprojektuj a postav“). Bude spolufinancovaná z európskych zdrojov – z Nástroja na prepájanie Európy (CEF). Realizácia časti projektu bude hradená zo súčasného programového obdobia 2014 - 2020 (oprávnenosť výdavkov je do roku 2023) a druhá časť z programového obdobia 2021 - 2027 (kde sa oprávnenosť očakáva do 2029). Stavebné práce na úseku Malacky – Kúty, ktoré nie sú súčasťou aktuálne podpísanej zmluvy o dielo, sú tiež plánované na financovanie z nových európskych zdrojov.
„Železničná doprava bola u nás dlhodobo podfinancovaným sektorom. Vďaka možnosti zaplatiť modernizáciu železníc z európskych peňazí, ktoré môžeme získať v najbližších rokoch na zelené projekty, sa to dúfam zmení. Na Slovensku je mnoho tratí, ktoré potrebujú nutne modernizáciu,“ povedal po podpise zmluvy Minister dopravy a výstavby SR. Podľa Andreja Doležala medzi ne patrí aj trať z Devínskej Novej Vsi do Kútov a Českej republiky, ktorá je navyše medzinárodným európskym koridorom. Nasledovať budú ďalšie dôležité a užitočné projekty, ktoré nám prinesú pohodlnejšie a bezpečnejšie cestovanie vlakom po celej krajine. Ide napríklad o železničný uzol Žilina, úseky na Liptove, či pod Tatrami, povedal Andrej Doležal, minister dopravy a výstavby SR. Projekt s názvom „ŽSR, Modernizácia železničnej trate Devínska Nová Ves – štátna hranica SR/ČR“ zahŕňa modernizáciu dvoch traťových úsekov a implementáciu európskeho systému riadenia jazdy vlakov (ERTMS) na úseku železničnej trate Bratislava – Kúty – štátna hranica SR/ČR.
Stavebné práce pri modernizácii trate sú plánované na viac ako tri roky. Modernizácia sa realizuje cez žltý FIDIC („naprojektuj a postav“). Bude spolufinancovaná z európskych zdrojov – z Nástroja na prepájanie Európy (CEF). Realizácia časti projektu bude hradená zo súčasného programového obdobia 2014 - 2020 (oprávnenosť výdavkov je do roku 2023) a druhá časť z programového obdobia 2021 - 2027 (kde sa oprávnenosť očakáva do 2029). Stavebné práce na úseku Malacky – Kúty, ktoré nie sú súčasťou aktuálne podpísanej zmluvy o dielo, sú tiež plánované na financovanie z nových európskych zdrojov.
Skočiť na hlavné menu