Začína výstavba prvého úseku druhej etapy obchvatu mesta Brezna za viac ako 16 mil. eur
Dátum: 01.10.2020
Minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal dnes symbolicky poklepal základný kameň výstavby druhej etapy obchvatu mesta Brezno. Pre Slovenskú správu ciest (SSC) úsek postaví vysúťažený dodávateľ, ktorým je združenie spoločností SMS, a.s. z Banskej Bystrice a VIAKORP, s.r.o. zo Zvolena. Podľa zmluvy má byť obchvat vybudovaný za sumu 16 559 942,19 eur bez dane z pridanej hodnoty.
„Je našou prirodzenou úlohou a povinnosťou, aby sme stavali. Veľmi pozorne vnímame situáciu nielen v Brezne, ale aj v Podbrezovej či na moste v Slovenskej Ľupči. Celá cesta I/66 má svoje úskalia a problémy,“ uviedol minister dopravy a pripomenul, že najviac prostriedkov v rámci investícií do ciest bude smerovať práve do Banskobystrického kraja.
Pre mesto je to podľa primátora Brezna Tomáša Abela veľmi pozitívna správa, lebo o obchvate sa už hovorí 30 rokov. „Aj keď nám už pomohla prvá etapa obchvatu, ktorá nám odbremenila centrum približne na 30 % od ťažkej dopravy, tak je potrebné pokračovať, aby tie negatívne vplyvy intenzívnej dopravy pominuli a aby sa zlepšila priechodnosť cez mesto a uľahčil sa aj život našich obyvateľov,“ doplnil Abel.
Projekt priamo nadväzuje a je pokračovaním projektu "I/66 Brezno - obchvat, I. etapa", realizovanom v dĺžke 2,542 km a slúži k dobudovaniu ďalšej časti obchvatu mesta Brezno. Predmetom projektu je vybudovanie 1.úseku II. etapy preložky cesty I/66 obchvatom mesta Brezno v dĺžke 1,640 km za účelom odklonu tranzitnej, prevažne ťažkej nákladnej dopravy, ktorá smeruje cez mesto ďalej po cestách I/72 a II/529 mimo zastavaného územia mesta. Cieľom je zlepšenie životného prostredia mesta (zníženie hluku a emisií z dopravy), zvýšenie priepustnosti dopravy a poskytnutie vyššieho dopravného komfortu užívateľom komunikácie.
Výstavba je plánovaná na dva a pol rokaa je financovaná zo zdrojov Európskej únie cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra vo výške.31 382 142,54
Zdroj: SITA
„Je našou prirodzenou úlohou a povinnosťou, aby sme stavali. Veľmi pozorne vnímame situáciu nielen v Brezne, ale aj v Podbrezovej či na moste v Slovenskej Ľupči. Celá cesta I/66 má svoje úskalia a problémy,“ uviedol minister dopravy a pripomenul, že najviac prostriedkov v rámci investícií do ciest bude smerovať práve do Banskobystrického kraja.
Pre mesto je to podľa primátora Brezna Tomáša Abela veľmi pozitívna správa, lebo o obchvate sa už hovorí 30 rokov. „Aj keď nám už pomohla prvá etapa obchvatu, ktorá nám odbremenila centrum približne na 30 % od ťažkej dopravy, tak je potrebné pokračovať, aby tie negatívne vplyvy intenzívnej dopravy pominuli a aby sa zlepšila priechodnosť cez mesto a uľahčil sa aj život našich obyvateľov,“ doplnil Abel.
Projekt priamo nadväzuje a je pokračovaním projektu "I/66 Brezno - obchvat, I. etapa", realizovanom v dĺžke 2,542 km a slúži k dobudovaniu ďalšej časti obchvatu mesta Brezno. Predmetom projektu je vybudovanie 1.úseku II. etapy preložky cesty I/66 obchvatom mesta Brezno v dĺžke 1,640 km za účelom odklonu tranzitnej, prevažne ťažkej nákladnej dopravy, ktorá smeruje cez mesto ďalej po cestách I/72 a II/529 mimo zastavaného územia mesta. Cieľom je zlepšenie životného prostredia mesta (zníženie hluku a emisií z dopravy), zvýšenie priepustnosti dopravy a poskytnutie vyššieho dopravného komfortu užívateľom komunikácie.
Výstavba je plánovaná na dva a pol rokaa je financovaná zo zdrojov Európskej únie cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra vo výške.31 382 142,54
Zdroj: SITA
Skočiť na hlavné menu