Začína sa elektrifikácia trate Devínska Nová Ves - štátna hranica Marchegg
Dátum: 02.03.2024
Začína sa komplexná rekonštrukcia a elektrifikácia železničnej trate Devínska Nová Ves - štátna hranica Marchegg. Z dôvodu výlukových prác dôjde od pondelka 4. marca v úseku dlhom 2381 km k úplnému zastaveniu prevádzky. Realizáciou sa má zvýšiť traťová rýchlosť z 80 kilometrov za hodinu (km/h) na 120 km/h. Informoval o tom v piatok Denis Dymo z odboru komunikácie a marketingu Železníc Slovenskej republiky (ŽSR).
"Dielo zahŕňa elektrifikáciu jednokoľajnej železničnej trate v traťovom úseku nachádzajúcom sa medzi Bratislavou a Viedňou vrátane predelektrifikačných úprav a komplexnej rekonštrukcie trate a rekonštrukcie mostov nachádzajúcich sa v úseku jednokoľajnej trate Devínska Nová Ves - štátna hranica," uviedli ŽSR. Cieľom je zlepšiť cezhraničnú osobnú a nákladnú dopravu medzi Slovenskom a Rakúskom, zvýšiť prevádzkovú rýchlosť trate a skrátiť cestovný čas. Taktiež aj dosiahnuť lepšie parametre železničnej trate, zvýšiť frekvenciu spojenia na základe zvýšenej kapacity trate, zrušiť obmedzenia pre dopravu na železničnom moste a znížiť tvorbu emisií CO2 a hluku zavedením elektrickej trate. Ako uviedli ŽSR, elektrifikácia trate bude environmentálne prínosná a rekonštrukcia infraštruktúry je vzhľadom na jej vysoký vek opodstatnená.
Rekonštrukcia trate je financovaná z Nástroja na prepájanie Európy - dopravná infraštruktúra a štátneho rozpočtu. "Akceptovaná zmluvná hodnota predstavuje čiastku vyše 10,9 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH) a lehota výstavby je do 300 dní od odovzdania prvého staveniska," uzavreli ŽSR.
Zdroj: TASR
"Dielo zahŕňa elektrifikáciu jednokoľajnej železničnej trate v traťovom úseku nachádzajúcom sa medzi Bratislavou a Viedňou vrátane predelektrifikačných úprav a komplexnej rekonštrukcie trate a rekonštrukcie mostov nachádzajúcich sa v úseku jednokoľajnej trate Devínska Nová Ves - štátna hranica," uviedli ŽSR. Cieľom je zlepšiť cezhraničnú osobnú a nákladnú dopravu medzi Slovenskom a Rakúskom, zvýšiť prevádzkovú rýchlosť trate a skrátiť cestovný čas. Taktiež aj dosiahnuť lepšie parametre železničnej trate, zvýšiť frekvenciu spojenia na základe zvýšenej kapacity trate, zrušiť obmedzenia pre dopravu na železničnom moste a znížiť tvorbu emisií CO2 a hluku zavedením elektrickej trate. Ako uviedli ŽSR, elektrifikácia trate bude environmentálne prínosná a rekonštrukcia infraštruktúry je vzhľadom na jej vysoký vek opodstatnená.
Rekonštrukcia trate je financovaná z Nástroja na prepájanie Európy - dopravná infraštruktúra a štátneho rozpočtu. "Akceptovaná zmluvná hodnota predstavuje čiastku vyše 10,9 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH) a lehota výstavby je do 300 dní od odovzdania prvého staveniska," uzavreli ŽSR.
Zdroj: TASR
Skočiť na hlavné menu