Vlaky pred Žilinou už môžu jazdiť rýchlejšie
Dátum: 27.02.2018
Na železničnej trase Bratislava – Žilina pribudli ďalšie kilometre zmodernizovanej trate. V úseku, ktorý sa začína tesne za Považskou Teplou a končí pred Žilinou sú už nové železničné koľaje, nástupištia a ďalšia infraštruktúra. Po dokončení rozostavanej trate pri Púchove a inštalácii zabezpečovacích zariadení budú môcť v roku 2020 vlaky na celej trati Bratislava – Žilina jazdiť rýchlosťou až 160 km za hodinu.
„Zvyšovanie rýchlosti a bezpečnosti je trendom, ktorým sa vo vyspelom svete uberajú všetky železnice. Preto ani my nemôžeme zastaviť tento vlak a robíme všetko pre to, aby sme postupne zmodernizovali všetky kľúčové trate na Slovensku. Kľúčovou je pre nás príležitosť použiť na tento účel fondy Európskej únie,“ povedal počas slávnostného otvorenia zmodernizovanej trate Považská Teplá – Dolný Hričov – Žilina minister dopravy a výstavby SR Arpád Érsek.
Úsek v dĺžke takmer 23 kilometrov sa začal modernizovať v roku 2014. Projekt so zmluvnou cenou vyše 120 mil. eur bol financovaný najmä z fondov Európskej únie.
Modernizácia celého úseku bola rozdelená na dva samostatné projekty:
„Zvyšovanie rýchlosti a bezpečnosti je trendom, ktorým sa vo vyspelom svete uberajú všetky železnice. Preto ani my nemôžeme zastaviť tento vlak a robíme všetko pre to, aby sme postupne zmodernizovali všetky kľúčové trate na Slovensku. Kľúčovou je pre nás príležitosť použiť na tento účel fondy Európskej únie,“ povedal počas slávnostného otvorenia zmodernizovanej trate Považská Teplá – Dolný Hričov – Žilina minister dopravy a výstavby SR Arpád Érsek.
Úsek v dĺžke takmer 23 kilometrov sa začal modernizovať v roku 2014. Projekt so zmluvnou cenou vyše 120 mil. eur bol financovaný najmä z fondov Európskej únie.
Modernizácia celého úseku bola rozdelená na dva samostatné projekty:
- Považská Teplá - Dolný Hričov, spolufinancovaný v rámci Operačného programu Doprava (OPD),
- Dolný Hričov – Žilina, spolufinancovaný v rámci Operačného programu Integrovaná Infraštruktúra (OPII).
Stavba sa začína za stanicou v Považskej Teplej, kde sa napája na v súčasnosti
modernizovaný úsek Púchov – Považská Teplá, a končí tesne na začiatku Žiliny. Počas modernizácie bola prestavaná existujúca železničná trať s cieľom zvýšiť jej traťovú rýchlosť, technickú vybavenosť aj s použitím moderného zabezpečovacieho zariadenia spolu so systémom ERTMS, čím sa skvalitnia a zlepšia jej technické parametre. V rámci stavby boli zmodernizované stanice a zastávky so zvýšenými nástupišťami pre uľahčenie nástupu do vlakov a boli vybudované podchody k nástupištiam v Bytči, Dolnom Hričove, v Plevníku-Drienovom, v Predmieri a v Hornom Hričove. Vybudovaných bolo vyše 13 km nových protihlukových stien, päť nových cestných nadjazdov.
Zdroj: Ministerstvo dopravy a výstavby SR
Skočiť na hlavné menu