V akčnom pláne digitálneho vzdelávania navrhuje Eurokomisia opatrenia pre inkluzívne vzdelávanie v Európe
Podpora rozvoja vysokovýkonného ekosystému digitálneho vzdelávania či posilnenie digitálnych kompetencií na digitálnu transformáciu. To sú dva hlavné ciele nového akčného plánu digitálneho vzdelávania 2021 – 2027, ktoré prijala Európska komisia (EK). Navrhuje v ňom súbor iniciatív pre kvalitné, inkluzívne a prístupné digitálne vzdelávanie v Európe. V dôsledku krízy spôsobenej koronavírusom sa totiž dištančné vzdelávanie dostalo do centra vzdelávacích postupov. Tým sa odhalila naliehavá potreba zlepšiť digitálne vzdelávanie ako kľúčový strategický cieľ pre kvalitnú výučbu a učenie sa v digitálnom veku. Informovala o tom Ingrid Ludviková zo Zastúpenia EK na Slovensku.
S cieľom posilniť spoluprácu a výmenu v oblasti digitálneho vzdelávania na úrovni Európskej únie (EÚ) zriadi EK aj európske centrum digitálneho vzdelávania. Podporí tak spoluprácu medzi oblasťami politiky, ktoré sa týkajú digitálneho vzdelávania a vytvorí sieť vnútroštátnych poradenských služieb.
Komisia tiež prichádza s víziou európskeho vzdelávacieho priestoru, ktorý sa má vytvoriť do roku 2025. Súčasne navrhuje nové iniciatívy, viac investícií či intenzívnejšiu spoluprácu členských štátov s cieľom pomôcť všetkým Európanom v ľubovoľnom veku využívať ponuku EÚ v oblasti vzdelávania a odbornej prípravy.
Iniciatívy sa budú zaoberať aj spôsobmi, ako zvýšiť kvalitu, najmä pokiaľ ide o základné digitálne zručnosti alebo ako dosiahnuť, aby bolo školské vzdelávanie inkluzívnejšie a rodovo citlivejšie. Zároveň pomôžu posilniť pochopenie zmeny klímy a udržateľnosti alebo podporia ekologizáciu vzdelávacej infraštruktúry.
Zdroj. SITA
Skočiť na hlavné menu