Úradníci sa učia, ako lepšie komunikovať s občanmi a zvládať stres
Dátum: 11.04.2021
Zamestnanci Mestského úradu vo Veľkom Šariši, v Sabinove a v Lipanoch sa učia, ako zlepšiť komunikáciu s klientmi a ako zvládať náročné situácie v práci. Venujú sa im vysokoškolskí pedagógovia, koučovia či psychológovia. Projekt pripravilo mesto Veľký Šariš v spolupráci s Fakultou manažmentu Prešovskej univerzity (PU) v Prešove a spomenutými mestami.
"Chceli sme pracovať s vnútorným nastavením zamestnanca vo verejnej správe, aby lepšie zvládal situácie, ktoré môžu byť na jeho pracovisku bežné. Mnoho ráz príde klient, ktorý má v sebe emócie, že mu niečo nevychádza a nemá odpoveď. Naši zamestnanci neboli doposiaľ vzdelávaní alebo koučovaní k tomu, ako zvládnuť takého klienta a spracovať situáciu. Rovnako im odborníci radia, ako po rokoch nevyhorieť," uviedol pre TASR primátor Veľkého Šariša Viliam Kall.
Projekt začal v minulom roku, ale pre pandémiu ho museli prerušiť, keďže pôvodne mal byť realizovaný s osobným stykom. "To znamená, že to mali byť modelové situácie na pracoviskách a podobne. Museli sme prejsť do online priestoru. Vzdelávanie začalo v marci a je tri dni v týždni po šesť hodín. Celkovo je z troch miest zapojených do projektu približne 40 zamestnancov," doplnil Kall s tým, že vzdelávanie potrvá do konca mája.
"Školenie mi dalo veľmi veľa, pretože pomáha v tom, ako zvládať stresové situácie, v ktorých som vlastne denno-denne, pretože pracujem na sociálnom oddelení. Určite to využijem v praxi," povedala vedúca sociálneho oddelenia Mestského úradu vo Veľkom Šariši Janka Scepániková.
Projekt je spolufinancovaný z prostriedkov Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci programu cezhraničnej spolupráce Interreg V-A Poľsko - Slovensko 2014 - 2020 a štátneho rozpočtu Slovenskej republiky. Hodnota projektu je viac ako 41.000 eur, z toho je príspevok mesta Veľký Šariš vo výške približne 2000 eur. Jeho výsledkom bude i publikácia, ktorá má slúžiť ako návod ostatným samosprávam.
Zdroj: TASR
"Chceli sme pracovať s vnútorným nastavením zamestnanca vo verejnej správe, aby lepšie zvládal situácie, ktoré môžu byť na jeho pracovisku bežné. Mnoho ráz príde klient, ktorý má v sebe emócie, že mu niečo nevychádza a nemá odpoveď. Naši zamestnanci neboli doposiaľ vzdelávaní alebo koučovaní k tomu, ako zvládnuť takého klienta a spracovať situáciu. Rovnako im odborníci radia, ako po rokoch nevyhorieť," uviedol pre TASR primátor Veľkého Šariša Viliam Kall.
Projekt začal v minulom roku, ale pre pandémiu ho museli prerušiť, keďže pôvodne mal byť realizovaný s osobným stykom. "To znamená, že to mali byť modelové situácie na pracoviskách a podobne. Museli sme prejsť do online priestoru. Vzdelávanie začalo v marci a je tri dni v týždni po šesť hodín. Celkovo je z troch miest zapojených do projektu približne 40 zamestnancov," doplnil Kall s tým, že vzdelávanie potrvá do konca mája.
"Školenie mi dalo veľmi veľa, pretože pomáha v tom, ako zvládať stresové situácie, v ktorých som vlastne denno-denne, pretože pracujem na sociálnom oddelení. Určite to využijem v praxi," povedala vedúca sociálneho oddelenia Mestského úradu vo Veľkom Šariši Janka Scepániková.
Projekt je spolufinancovaný z prostriedkov Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci programu cezhraničnej spolupráce Interreg V-A Poľsko - Slovensko 2014 - 2020 a štátneho rozpočtu Slovenskej republiky. Hodnota projektu je viac ako 41.000 eur, z toho je príspevok mesta Veľký Šariš vo výške približne 2000 eur. Jeho výsledkom bude i publikácia, ktorá má slúžiť ako návod ostatným samosprávam.
Zdroj: TASR
Skočiť na hlavné menu