Tunel Milochov na modernizovanom úseku Púchov - Považská Teplá už slúži vlakovej doprave


Dátum: 17.12.2021

Obrázok k aktualite Tunel Milochov na modernizovanom úseku Púchov - Považská Teplá už slúži vlakovej doprave
Nový železničný tunel Milochov na modernizovanom traťovom úseku Púchov - Považská Teplá na rýchlosť 160 kilometrov za hodinu.už slúži osobnej a nákladnej vlakovej doprave, zatiaľ na jednej koľaji. Ako pre agentúru SITA potvrdila hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Ria Feik Achbergerová, prvý vlak s cestujúcimi prešiel cez tunel vo štvrtok po polnoci, pričom už deň predtým v rámci tzv. poznania trate uskutočnili všetci dopravcovia povinné jazdy.

Tunel Milochov na preloženej časti úseku má dĺžku 1 861 metrov, je dvojkoľajný a jednorúrový, nachádza sa v členitom údolí Váhu. Spolu s tunelom Diel (1 082 metrov), otvoreným vlani v septembri, a s mostom cez vodnú nádrž Nosice skracuje uvedený traťový úsek z devätnástich na šestnásť kilometrov. Časová úspora dosahuje približne dve minúty. „Prevádzka cez tunel Milochov je v smere Púchov - Považská Bystrica po prvej traťovej koľaji s maximálnou rýchlosťou 120 kilometrov za hodinu,” uviedla Feik Achbergerová. Na tomto úseku bude podľa plánu denne premávať 41 osobných a 37 nákladných vlakov. Tunel Diel prerazili v máji 2019, tunel Milochov v septembri 2020.

Rekonštrukcia železničného zvršku a spodku na druhej koľaji v úseku medzi estakádou a Považskou Bystricou by sa v prípade priaznivých klimatických podmienok mala začať 10. januára budúceho roka. „Zároveň sa bude realizovať oporný múr, trakčné vedenie a zabezpečovacie zariadenie, s predpokladom ukončenia v apríli 2022. Ukončením realizácie tejto etapy bude stavba ukončená,” priblížila hovorkyňa ŽSR v súvislosti s plánovaným dokončením modernizácie úseku Púchov - Považská Teplá. Po dokončení obnovy tohto úseku bude po dvadsiatich rokoch zmodernizovaná celá železničná trať medzi Bratislavou a Žilinou.

Modernizácia úseku Púchov - Považská Teplá podľa železníc predstavuje najväčšiu investíciu v ich samostatnej histórii a zároveň je to aj najnáročnejšia železničná stavba. Ide o technicky najzložitejší a zároveň najkrajší úsek na trati Bratislava - Žilina. Obnova posledného úseku na tejto trati je financovaná z Kohézneho fondu Európskej únie v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 až 2020. Celková výška nenávratného finančného príspevku je viac ako 335 mil. eur, z toho zdroje Európskej únie sú vyše 285 mil. eur. Zhotoviteľom stavených prác, trvajúcich od septembra 2016, je Združenie Nimnica na čele so spoločnosťou Doprastav, a. s., celková zmluvná cena dosiahla objem takmer 365 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.

Poradca ministra dopravy Ján Kušnír informoval, že v starom opustenom železničnom telese medzi Nosicami a Dolným Milochovom bola pre občanov Dolného a Horného Milochova vybudovaná nová spojnica, cestná komunikácia, ktorá im uľahčila život. „Keď sa chceli dostať do Púchova, museli obchádzať cez Považskú Bystricu celú Nosickú priehradu. Je to výrazné skrátenie dopravných časov aj za prácou,” povedal Kušnír v diskusii na sociálnej sieti s tým, že časová úspora autom môže byť 20 až 25 minút. Milochov so svojimi časťami Dolný a Horný Milochov je mestskou časťou Považskej Bystrice, od jej centra je vzdialený deväť kilometrov.

Zdroj: SITA


Skočiť na hlavné menu