BRATISLAVA: Začínajú s rekonštrukciou Vajnorskej radiály
Dátum: 02.10.2023
Bratislava začne vo štvrtok 5. októbra s rekonštrukciou Vajnorskej električkovej radiály. Ako uviedol primátor Bratislavy Matúš Vallo na dnešnom brífingu, oprava časti Vajnorskej radiály, ktorá spája Trnavské mýto s priemyselnou zónou v Novom Meste a rekreačnou oblasťou Zlaté piesky, je už nevyhnutná a nemožno ju odkladať.
„Za viac ako 30 rokov si táto trať prešla len jednou úsekovou opravou v roku 1993,“ poznamenal Vallo s tým, že jej stav je dlhodobo nevyhovujúci a na niektorých úsekoch musia jazdiť električky spomalene. Vo štvrtok sa začne dvojmesačná výluka električkovej dopravy na linke číslo 4, ktorá bude nahradená autobusovou linkou x4. Ako uviedol člen predstavenstva Dopravného podniku Bratislava (DPB) Michal Halomi, náhradná autobusová linka bude premávať v úseku stanica Nové Mesto a Zlaté piesky. Súbežná linka 53, ktorá jazdí po Rožňavskej a spája Trnavské mýto so Zlatými pieskami bude posilnená o kapacitnejšie vozidlá. Mierne upravia aj prevádzku linky 57, ktorú zokruhujú. Obmedzenia by podľa Halomiho mali trvať dva mesiace, počas hrubej stavby. Potom budú nasledovať práce, ktoré nebudú spôsobovať obmedzenia vo verejnej doprave. Celú stavbu by mali dokončiť do júla 2024. V rámci rekonštrukcie zrušia tiež dve priecestia, ktoré boli kolíznymi bodmi a zvýšia tak bezpečnosť električkovej dopravy. Posilnia tiež napájacie trakčné káble, ktoré budú pripravené na nasadenie nových moderných električkových vozidiel. Na električkovej radiále podľa Valla chýbajú moderné prístrešky, mobiliár či bezbariérové zastávky. Po rekonštrukcii pribudnú nové vyvýšené bezbariérové zastávky s dlažbou po vzore Račianskej radiály aj informačné tabule. Rekonštrukcia podľa primátora znamená tiež ekonomickú prevádzku s nižšími nákladmi na údržbu trate. Vallo vyzval obyvateľov k trpezlivosti pri prácach, ktoré si vyžiadajú počas najbližších mesiacov viaceré obmedzenia.
Na rekonštrukciu Vajnorskej radiály získalo hlavné mesto finančné prostriedky z eurofondov. Projekt bude financovaný z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. „Ide o projekt v sume do 25 miliónov eur, pričom približne 1,2 milióna eur bude hradiť DPB a hlavné mesto," poznamenal Michal Halomi. Ako dodal, na začiatku výluky začnú práce od Tomášikovej po Zlaté piesky, časť od Trnavského mýta zatiaľ riešená nebude. „Ide približne o štvorkilometrový úsek, teda osem kilometrov koľajníc," doplnil s tým, že linka číslo 4 bude končiť na stanici Nové Mesto. Práce na trati si vyžiadajú aj čiastočné obmedzenia v automobilovej doprave.
Zdroj: SITA
„Za viac ako 30 rokov si táto trať prešla len jednou úsekovou opravou v roku 1993,“ poznamenal Vallo s tým, že jej stav je dlhodobo nevyhovujúci a na niektorých úsekoch musia jazdiť električky spomalene. Vo štvrtok sa začne dvojmesačná výluka električkovej dopravy na linke číslo 4, ktorá bude nahradená autobusovou linkou x4. Ako uviedol člen predstavenstva Dopravného podniku Bratislava (DPB) Michal Halomi, náhradná autobusová linka bude premávať v úseku stanica Nové Mesto a Zlaté piesky. Súbežná linka 53, ktorá jazdí po Rožňavskej a spája Trnavské mýto so Zlatými pieskami bude posilnená o kapacitnejšie vozidlá. Mierne upravia aj prevádzku linky 57, ktorú zokruhujú. Obmedzenia by podľa Halomiho mali trvať dva mesiace, počas hrubej stavby. Potom budú nasledovať práce, ktoré nebudú spôsobovať obmedzenia vo verejnej doprave. Celú stavbu by mali dokončiť do júla 2024. V rámci rekonštrukcie zrušia tiež dve priecestia, ktoré boli kolíznymi bodmi a zvýšia tak bezpečnosť električkovej dopravy. Posilnia tiež napájacie trakčné káble, ktoré budú pripravené na nasadenie nových moderných električkových vozidiel. Na električkovej radiále podľa Valla chýbajú moderné prístrešky, mobiliár či bezbariérové zastávky. Po rekonštrukcii pribudnú nové vyvýšené bezbariérové zastávky s dlažbou po vzore Račianskej radiály aj informačné tabule. Rekonštrukcia podľa primátora znamená tiež ekonomickú prevádzku s nižšími nákladmi na údržbu trate. Vallo vyzval obyvateľov k trpezlivosti pri prácach, ktoré si vyžiadajú počas najbližších mesiacov viaceré obmedzenia.
Na rekonštrukciu Vajnorskej radiály získalo hlavné mesto finančné prostriedky z eurofondov. Projekt bude financovaný z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. „Ide o projekt v sume do 25 miliónov eur, pričom približne 1,2 milióna eur bude hradiť DPB a hlavné mesto," poznamenal Michal Halomi. Ako dodal, na začiatku výluky začnú práce od Tomášikovej po Zlaté piesky, časť od Trnavského mýta zatiaľ riešená nebude. „Ide približne o štvorkilometrový úsek, teda osem kilometrov koľajníc," doplnil s tým, že linka číslo 4 bude končiť na stanici Nové Mesto. Práce na trati si vyžiadajú aj čiastočné obmedzenia v automobilovej doprave.
Zdroj: SITA
Skočiť na hlavné menu