Na tatranskú trať sa dostali prvé z modernizovaných vlakov
Dátum: 15.07.2023

Všetkým pätnásť elektrických jednotiek s rokom výroby 2000 až 2006 bude mať po novom klimatizáciu, vymenené sedadlá, ale aj nový riadiaci systém, nový informačný systém s LCD displejmi a počítaním cestujúcich. Podľa Michala Vereša, generálneho riaditeľa spoločnosti ŽOS Vrútky, ktorá v minulosti električky vyrobila a zmodernizovala, zároveň pribudli aj nové označovače cestovných lístkov, modernizáciou prešli aj obloženia stien a batožinové police. Súčasťou bude aj wifi pripojenie či USB a 230 V zásuvky. Modernizácia má zároveň zvýšiť bezpečnosť a pohodlie pri cestovaní.
Polep modernizovaných električiek prezentuje názvy tatranských štítov, rovnako ako tomu bolo pri hybridných jednotkách, ktoré jazdia v Tatrách od roku 2021. Konkrétne názvy ďalších vyplynú z výsledkov hlasovania verejnosti v niekoľkých kolách súťaže, ktorú na sociálnej sieti spustila ZSSK.
Projekt modernizácie električiek úzko nadväzuje na projekt „Obnova vozidiel ozubnicovej železnice vo Vysokých Tatrách“, v rámci ktorého bolo dodaných päť nových elektrických jednotiek pre Ozubnicovú železnicu (OŽ). Predmetom aktuálneho projektu je modernizácia pätnástich kusov trojčlánkových ucelených elektrických jednotiek úzkeho rozchodu radu 425.95. ZSSK získala na tento zámer nenávratný finančný príspevok vo výške viac ako 30 miliónov eur, z toho 85 percent z Európskeho fondu regionálneho rozvoja, 15 percent zo štátneho rozpočtu. Rozdiel medzi celkovým objemom a zmluvou o poskytnutí nenávratného finančného príspevku tvorí spolufinancovanie ZSSK, čo predstavuje viac ako 361-tisíc eur.
Zdroj: SITA
Skočiť na hlavné menu