V Turci budú mať lepšiu a bezpečnejšiu cestu


Dátum:

Obrázok k aktualite V Turci budú mať lepšiu a bezpečnejšiu cestu
Obyvatelia Turca sa tešia na rekonštrukciu nevyhovujúcej betónovej cesty. Na ceste I. triedy z Turčianskych Teplíc do Príboviec sa dnes začali stavebné práce za účasti ministra dopravy a výstavby Slovenskej republiky Arpáda Érseka. Pätnásťkilometrový úsek bude obnovený s podporou eurofondov prostredníctvom Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.
 
Nevyhovujúci stav tejto cesty spájajúcej Turiec a Kremnicu nás trápil už veľmi dlho. Som rád, že sa podarilo zabezpečiť financovanie a dotiahnuť aj zdĺhavý proces prípravy projektu, tak aby sme dnes mohli začať s rekonštrukciou. Ide o  dôležitú časť severojužnej trasy Slovenska, tak pre turčiansky región ako aj pre tranzitnú dopravu,“ povedal Arpád Érsek, minister dopravy a výstavby SR.
Nová kvalitná cesta I/65 by mala byť hotová v prvom polroku 2019. Po ceste dnes denne prejde 8 tisíc vozidiel a až pätinu tvorí nákladná preprava. Jej skvalitnenie a rozšírenie odľahčí aj okolité obce Príbovce, Benice, Moškovec, Jazernica a Malý Čepčín, ktoré trpia zvýšenou premávkou, práve z dôvodu, že motoristi sa snažia rozbitú vozovku obchádzať.
Celková obnova 15 kilometrového úseku v sebe zahŕňa aj rekonštrukciu piatich mostov, šiestich križovatiek a vybudovanie chodníkov pre chodcov. Jej obnova bude prebiehať za súbežnej prevádzky. „Betónové cesty sú pozostatkami minulej doby a v súčasnosti je ich dedičstvom hlavne trasenie, hlučnosť a nebezpečné diery na vozovke. Rekonštrukcia je teda nevyhnutná aj pre lepšiu bezpečnosť premávky,“ dodal minister.
 
Celkové náklady projektu: 20 019 307,16   € bez DPH 
Z toho zdroj EÚ: 17 016 411,08  € bez DPH
Z toho zdroj ŠR:  3 002 896,07  € bez DPH
 
 
 
V pláne projektov Operačného programu Integrovaná infraštruktúra sú aj ďalšie cesty I. triedy, napríklad nový obchvat Brezna, Šale, Prešova, rekonštrukcia križovatky v Štúrove, v Prešove alebo cesta z Medveďova do Veľkého Medera. Celkovo sa v rámci OPII do roku 2023 plánuje postaviť a zmodernizovať až 300 km ciest I. triedy.
 
 
Zdroj: Ministerstvo dopravy a výstavby SR

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Operačný program Integrovaná Infraštruktúra (OPII) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy a informačnej spoločnosti na roky 2014 – 2020 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility, hospodárskeho rastu, tvorby pracovných miest a zlepšenie podnikateľského prostredia prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry, rozvoja verejnej osobnej dopravy a rozvoja informačnej spoločnosti. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPII má na roky 2014-2020 vyčlenený celkový rozpočet cca 4,7 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a národného spolufinancovania prerozdeľuje na významné dopravné projekty ako sú výstavba diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakových súprav a prostriedkov pre prevádzku mestskej hromadnej dopravy, podpora verejnej osobnej dopravy, ako aj realizáciu projektov na podporu informačnej spoločnosti.
Prioritné osi OPII:
PO1 - Železničná infraštruktúra (TEN-T CORE) a obnova mobilných prostriedkov
PO2 - Cestná infraštruktúra (TEN-T )
PO3 - Verejná osobná doprava
PO4 - Infraštruktúra vodnej dopravy (TEN-T CORE)
PO5 - Železničná infraštruktúra (mimo TEN-T CORE)
PO6 - Cestná infraštruktúra (mimo TEN-T CORE)
PO7 - Informačná spoločnosť
PO8 - Technická pomoc

Skočiť na hlavné menu