Tunel Žilina prerazený: O krok bližšie k dokončeniu D1 pri Žiline aj vďaka EÚ fondom


Dátum: 05.12.2016

Obrázok k aktualite Tunel Žilina prerazený: O krok bližšie k dokončeniu D1 pri Žiline aj vďaka EÚ fondom
Aj vďaka prostriedkom z Európskych štrukturálnych a investičných fondov sa včera slávnostne prerazila tunelová rúra Žilina. Nový tunel je súčasťou projektu výstavby viac ako 11 km dlhého úseku diaľnice D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka v okrese Žilina. Kompletné dokončenie diaľničného úseku D1 je tak opäť o krok bližšie.
 
„Vďaka európskym prostriedkom sa darí výrazne skvalitňovať dopravu pre obyvateľov celého Slovenska. V období 2014-2020 zabezpečia investície z Európskych štrukturálnych a investičných fondov vo výške 3 miliardy eur rozšírenie dopravných sietí na Slovensku. To zahŕňa 100 km nových diaľnic a 125 km zrekonštruovaných železničných tratí,” uviedol Dušan Chrenek, vedúci Zastúpenia Európskej komisie na Slovensku.
 
Dvojrúrový tunel pre oba smery jazdy má dĺžku 687 metrov. Súčasťou tohto diaľničného úseku je aj tunel Ovčiarsko (2 367 m), ktorý bol prerazený v apríli tohto roku. Tento úsek je jednou z fáz predĺženia diaľničného ťahu D1 z Hričovského Podhradia cez Lietavskú Lúčku, tunel Višňové, na cestu I/18 v Dubnej Skale. Na 11 kilometrov dlhom diaľničnom úseku strieda popri dvoch tuneloch 11 mostov.
 
Cena za vybudovanie úseku je celkovo 427 miliónov eur, z ktorých EÚ hradí 85% oprávnených nákladov. Projekt je financovaný v dvoch fázach v rámci dvoch programových období (2007 – 2013 a 2014 – 2020).
 
Vybudovaním tohto úseku ako i celého diaľničného ťahu D1 sa skvalitnia podmienky pre medzinárodnú a vnútroštátnu dopravu, zvýši sa plynulosť, rýchlosť a bezpečnosť cestnej premávky. Po ukončení výstavby úseku D1 sa vytvoria podmienky k podstatnému odľahčeniu dopravy na cestách prvej triedy I/18 a I/64 a tým sa prispeje k vytvoreniu lepších životných podmienok pre Dolný Hričov a predovšetkým Žilinu. Po dobudovaní tohto úseku ušetrí motorista 9 minút v porovnaní s jazdou po ceste prvej triedy.
 
V súčasnosti je celá doprava vedená po ceste prvej triedy I/18, ktorá svojou kapacitou, technickými parametrami a stavom v niektorých úsekoch nevyhovuje a patrí medzi najvyťaženejšie extravilánové úseky ciest I. triedy na našom území.
 
Zdroj: ZASTÚPENIE EURÓPSKEJ KOMISIE NA SLOVENSKU

Skočiť na hlavné menu