Dopravu v Čadci zlepší zrekonštruovaný horelický most


Dátum: 14.07.2017

Obrázok k aktualite Dopravu v Čadci zlepší zrekonštruovaný horelický most
Po vyše ročnej rekonštrukcii je od dnešného dňa otvorený cestný most v Čadci. Obnovené spojenie po ceste I/11 by malo odľahčiť vnútromestskú dopravu a zlepšiť nepriaznivú dopravnú situáciu na Kysuciach.
 
Cesta I/11 je významným cestným dopravným spojením medzi Českou republikou a mestom Žilina, slúži aj ako obchádzková trasa v čase nehody alebo výkonu údržby tunela Horelica na diaľnici D3.  Pred troma rokmi bol do užívania odovzdaný nový mestský obchvat. Avšak jednu z jeho kľúčových častí - most, bolo treba zbúrať a nanovo postaviť.

V rámci stavby bol vybudovaný úplne nový mostný objekt vedený ponad železničnú trať, areál čistiarne odpadových vôd a rieku Kysuca. Doprava na ceste I/11 v mieste výstavby bola obmedzená. V čase demolácie pôvodného a výstavby nového mosta bola cesta v danom bode úplne neprejazdná.

Náklady na výstavbu mosta vo výške približne 8 miliónov eur financovalo ministerstvo dopravy a výstavby SR s pomocou Európskeho fondu regionálneho rozvoja cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra.
 
Komplexné riešenie dopravy pre Čadcu a okolie prinesie dobudovanie úseku diaľnice D3 Čadca Bukov – Svrčinovec v roku 2020. Po jeho dobudovaní bude scelených spolu dvadsať kilometrov bezpečnej a rýchlej cesty z Čadce až na hranice s Poľskom.
 
Zdroj : Ministerstvo dopravy a výstavby SR

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Operačný program Integrovaná Infraštruktúra (OPII) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy a informačnej spoločnosti na roky 2014 – 2020 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility, hospodárskeho rastu, tvorby pracovných miest a zlepšenie podnikateľského prostredia prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry, rozvoja verejnej osobnej dopravy a rozvoja informačnej spoločnosti. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPII má na roky 2014-2020 vyčlenený celkový rozpočet cca 4,7 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a národného spolufinancovania prerozdeľuje na významné dopravné projekty ako sú výstavba diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakových súprav a prostriedkov pre prevádzku mestskej hromadnej dopravy, podpora verejnej osobnej dopravy, ako aj realizáciu projektov na podporu informačnej spoločnosti.
Prioritné osi OPII:
PO1 - Železničná infraštruktúra (TEN-T CORE) a obnova mobilných prostriedkov
PO2 - Cestná infraštruktúra (TEN-T )
PO3 - Verejná osobná doprava
PO4 - Infraštruktúra vodnej dopravy (TEN-T CORE)
PO5 - Železničná infraštruktúra (mimo TEN-T CORE)
PO6 - Cestná infraštruktúra (mimo TEN-T CORE)
PO7 - Informačná spoločnosť
PO8 - Technická pomoc

Skočiť na hlavné menu